Eerst even dit; waarom "Zwijn
Productions" ? Wel,.......waarom niet ?
De "uitvinder" van dit, in onze
familie, vrienden en kennissenkring bekende "begrip", is de jongste
zoon Paul. Al jaren geleden vermelde hij zijn "company-label"
op o.a. CD hoesjes en andere ontwerpen die uit zijn creatieve handen kwamen.
Deze "merknaam" wordt nu ook door Walter veel toegepast (met toestemming
van de "auteur" Paul) en is zelfs verweven in het Email-adres.
Het zwijn uit het logo is ontstaan door deelname in een
grijs verleden van Walter
en Bart (sinds 1999 is óók Paul toegetreden tot de "zwijnen")
aan het vermaarde (beruchte) "zwijnen-weekend", een 5-daags evenement
dat is opgezet voor en door motorrijders, wat doorgaans resulteerde in overdag motorrijden
in een mooie omgeving in b.v. Belgie
(bierland ten zuiden van ons land) of Duitsland
(bierland ten oosten van ons land) en 's avonds lekker genieten van wat
biertjes en een sigaretje of zo, in het "tentenkampement".
Dit geselecteerde gezelschap bestond uit zo'n 5 tot 6-tal
motorrijders (de zwijnen) aangevuld met één ex-motorrijder
(seniorzwijn en leraar dramatische expressie, één aankomend
motorrijder (juniorzwijn) en één bestuurder (transportzwijn)
van het z.g. BSV , het "Bikers Support Vehicle,
oftewel; de bus. waarin vervoerd werden de tenten, slaapzakken, voedsel
en het eerstedags bier.
Zo, dat was in het kort het verhaal achter Zwijn Productions
(dit
evenement vond overigens plaats tussen 1993 en 2001 en is in een gewijzigde vorm
voortgezet en bestaat tot op de dag van vandaag ! (niet alleen meer met
motorrijders)
Nu dan over de hobby's van Walter. Het meest geinteresserd
is hij in de schietsport, en dan wel (persoonlijk) de schietsport met handvuurwapens.
Een sport die nog altijd door een aantal mensen niet, of moeilijk wordt
geaccepteerd. Omdat er vuurwapens bij "betrokken" zijn. Omdat
er nog altijd door enkele mensen wordt gedacht dat iemand die vuurwapens
heeft vermoedelijk wel eens "wapengek" kan zijn, om maar niet
te zeggen wapen-gevaarlijk. En vuurwapens die volgens hen toch ontworpen
zijn om er "lelijke" dingen mee te doen. Wel, dat zou dus ook
gelden voor b.v. de handboogschutters. Pijl en boog gevaarlijk ?
Tja, gevaarlijk is óók een honkbalknuppel.
In de handen van iemand die er iets "lelijks" mee wil doen.
Het zou een gevaarlijke "sport" zijn.
Wat dacht u van voetbal en boksen, om maar niet te spreken
van de z.g. kooigevechten of "free-fight". Procentueel gezien
gebeurt er eigenlijk nooit iets bij de schietsport. En voor de sportschutter
is "een" wapen een gewoon sportatribuut, precies zo als een tennisracket
dat is voor een tennisspeler. En dat sportschutters soms "in vuur en
vlam" staan voor een bepaald wapen, tja, ook iemand die tennist kan
soms behoorlijk opgewonden raken van b.v. een nieuw soort racket. Dat is
verbonden met je hobby tenslotte.
Overtuig uzelf eens en bezoek eens de Schietvereniging
Cartouche in Hoofddorp, ondergebracht in het schietsportcentrum 't Fort
op het sportpark Toolenburg aan de Hoofdweg (westzijde) te Hoofddorp, maak
even een afspraak met Walter via het emailadres van
"Cartouche"
en hij stuurt u desgewenst een routebeschrijving, u bent van harte welkom
!!
Andere schietsportlinks zijn: De overkoepelende organisatie,
de sportbond van de schutters.
de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie, kortweg
de KNSA.
Ook is er de nog de Nederlandse Parcour Schutter Associatie,
de NPSA. Kijk maar eens op deze
page, hier wordt de schietsport nog "dynamischer" beoefend ! En
wil je eens wat z.g. "wapens" bekijken dan kun je terecht bij
een aantal fabrikanten van sportpistolen/geweren. Ook kun je enkele van
mijn persoonlijke wapens bekijken, zoals bijvoorbeeld mijn kleinkaliber
sportpistool de Hämmerli 208, de
MR73
een Franse Sportrevolver van Manurhin en last but not least de
Colt Gold Cup National Match in kaliber 45 acp.
Hieronder zijn wat links weergegeven.
Naast schietsport is er ook een nimmer aflatende interesse
in het motorrijden, helaas kan ik het zelf niet meer beoefenen maar het
blijft een virus waar je mee besmet bent geraakt en waar geen antistoffen
voor zijn ! Een aantal merken die mijn persoonlijke voorkeur
hebben zijn hieronder weergegeven als link, eveneens om persoonlijke
redenen zijn enkele merken niet vermeld.(voor insiders: spuug!!
... ;-)
Maar natuurlijk is gelukkig iedereen vrij in de keuze van zijn of haar merk en type motor
!!
Ook de oude racers van vroeger mag ik graag bewonderen,
bij het openen van deze pagina hoort men al de "huilende" MV Agusta 3 cilinder
4-takt 350 cc uit de jaren 60 met daarop Giacomo Agostini..... ja inderdaad, nostalgie natuurlijk !
De combinatie MV Agusta/Agostini was in die tijd vrijwel
onverslaanbaar, en de gevechten in de 350 cc klasse tussen "Ago" en Renzo
"Paso"
Pasolini (deze kwam samen met Jarno Saarinen om bij een catastrofaal
race-ongeval in 1973 op het Italiaanse circuit Monza) op de Benelli 4 cilinder zijn werkelijk legendarisch.
Oh ja..... hou je niet van motoren?? Wel,...
zet je het geluid toch ff uit...... ;-))
Rest ons de laatste liefhebberijen van Walter, de muziek en "treintjes".
Het eerste wordt door sommigen niet als zodanig gezien en noemen het o.a. pokke- dan
wel teringherrie, of kolerelawaai.
Mag absoluut............ Stoort mij toevallig geen ene
Reet, want zie
je..... IK vindt het goed
.
Ze noemen
me vaak "ouwe gek",
Ach,.... So fucking
what !
En daarnaast nog bijvoorbeeld Offspring, Rammstein,
Disturbed, Trivium, Weezer, Testament, Seether, BFMV, Godsmack, Hammerfall... en verder alles wat maar lekker
stevig klinkt !!
Naast het schieten, de liefde voor hardrock en motoren is
er ook nog grote affiniteit met Stoomlocomotieven.
Al vanaf zijn prille jeugd werd Walter geinjecteerd met
stoom.
De vele in Duitsland wonende familieleden (Walter's moeder
was Duitse) zoals Omi's, Onkels und Tantes waren de "oorzaak" dat hij als kind
veel, zeg maar zeer veel plezierige vacantie's doorbracht in o.a. het Ruhrgebied.
De stoomlocomotieven in de jaren 50' en 60' waren met name in Duitsland nog in
grote getale aanwezig en hadden een grote aantrekkingskracht op hem uitgeoefend
en die vele "trein" indrukken opgedaan in zijn jeugd zijn er mede oorzaak van
dat hij al snel een modelspoorbaan, samen met vader Bart ging bouwen. 'Vanaf
1956 tot 1986 kwamen verschillende modelbanen aan het bod tot het moment dat
ruimtegebrek ervoor zorgde dat deze hobby moest wijken. Kinderen kunnen
natuurlijk niet slapen onder een modelbaan... (of toch wel?) In het begin van de
jaren 70' werden ook meerdere keren reizen ondernomen naar Duitsland om de daar
nog rijdende stoomlocs vast te leggen op Super 8.
Dit stoomvirus is nooit verdwenen en is zelfs gedurende
zijn werkzaamheden voor de Fa. Märklin (jaja.. die Märklintreintjes !) als
vertegenwoordiger in de jaren 80' versterkt en de treinenpassie werd langzaamaan
verlegd naar de jaren 30' het zg Deutsche ReichsbahnGesellschaft tijdperk.
Nu, vele jaren later is die liefde voor het "spoortreintje"
teruggekeerd in een andere, meer bij deze tijd passende vorm. Namelijk het
besturen van een "virtuele" treinbaan middels het computerspel TRAINZ2006 van de
Fa. Auran. Het terugbrengen van een bestaande moderne spoorbaan naar de
DRG tijd van voor WW2, zeg maar die nostalgische jaren 30' is nu een
tijdrovende bezigheid maar waar wel veel genoegen bij valt te beleven !
Enkele afbeeldingen van deze virtuele treinbaan in het "Oude
Duitsland" zijn hier te zien.
Hieronder enkele Links naar diverse site's;
Boemeltje, een forumsite
gewijd aan Trainz Railroad Simulatoren waar
je o.a. de mooiste screenshots tegenkomt van Nederland,
allemaal gewijd aan
dat prachtige
"spelletje" van Auran.
Een bezoek is zeker de
moeite waard als je deze game hebt aangeschaft of van plan bent om het aan te
schaffen !!!
Hier bevindt zich zoveel
kennis over TrainZ dat alle onbeantwoorde vragen over het spel hier kunnen worden
gesteld !!!