Eerst even dit; waarom "Zwijn Productions" ? Wel,.......waarom niet ?

 


De "uitvinder" van dit, in onze familie, vrienden en kennissenkring bekende "begrip", is de jongste zoon Paul. Al jaren geleden vermelde hij zijn "company-label" op o.a. CD hoesjes en andere ontwerpen die uit zijn creatieve handen kwamen. Deze "merknaam" wordt nu ook door Walter veel toegepast (met toestemming van de "auteur" Paul) en is zelfs verweven in het Email-adres.

 

Het zwijn uit het logo is ontstaan door deelname in een grijs verleden van Walter en Bart (sinds 1999 is óók Paul toegetreden tot de "zwijnen") aan het vermaarde (beruchte) "zwijnen-weekend", een 5-daags evenement dat is opgezet voor en door motorrijders, wat doorgaans resulteerde in overdag motorrijden in een mooie omgeving in b.v. Belgie (bierland ten zuiden van ons land) of Duitsland (bierland ten oosten van ons land) en 's avonds lekker genieten van wat biertjes en een sigaretje of zo, in het "tentenkampement".

Dit geselecteerde gezelschap bestond uit zo'n 5 tot 6-tal motorrijders (de zwijnen) aangevuld met één ex-motorrijder (seniorzwijn en leraar dramatische expressie, één aankomend motorrijder (juniorzwijn) en één bestuurder (transportzwijn) van het z.g. BSV , het "Bikers Support Vehicle, oftewel; de bus. waarin vervoerd werden de tenten, slaapzakken, voedsel en het eerstedags bier.

Zo, dat was in het kort het verhaal achter Zwijn Productions (dit evenement vond overigens plaats tussen 1993 en 2001 en is in een gewijzigde vorm voortgezet en bestaat tot op de dag van vandaag ! (niet alleen meer met motorrijders)

 

Nu dan over de hobby's van Walter. Het meest geinteresserd is hij in de schietsport, en dan wel (persoonlijk) de schietsport met handvuurwapens. Een sport die nog altijd door een aantal mensen niet, of moeilijk wordt geaccepteerd. Omdat er vuurwapens bij "betrokken" zijn. Omdat er nog altijd door enkele mensen wordt gedacht dat iemand die vuurwapens heeft vermoedelijk wel eens "wapengek" kan zijn, om maar niet te zeggen wapen-gevaarlijk. En vuurwapens die volgens hen toch ontworpen zijn om er "lelijke" dingen mee te doen. Wel, dat zou dus ook gelden voor b.v. de handboogschutters. Pijl en boog gevaarlijk ?

Tja, gevaarlijk is óók een honkbalknuppel. In de handen van iemand die er iets "lelijks" mee wil doen.

Het zou een gevaarlijke "sport" zijn.

Wat dacht u van voetbal en boksen, om maar niet te spreken van de z.g. kooigevechten of "free-fight". Procentueel gezien gebeurt er eigenlijk nooit iets bij de schietsport. En voor de sportschutter is "een" wapen een gewoon sportatribuut, precies zo als een tennisracket dat is voor een tennisspeler. En dat sportschutters soms "in vuur en vlam" staan voor een bepaald wapen, tja, ook iemand die tennist kan soms behoorlijk opgewonden raken van b.v. een nieuw soort racket. Dat is verbonden met je hobby tenslotte.

Overtuig uzelf eens en bezoek eens de Schietvereniging Cartouche in Hoofddorp, ondergebracht in het schietsportcentrum 't Fort op het sportpark Toolenburg aan de Hoofdweg (westzijde) te Hoofddorp, maak even een afspraak met Walter via het emailadres van "Cartouche" en hij stuurt u desgewenst een routebeschrijving, u bent van harte welkom !!

Andere schietsportlinks zijn: De overkoepelende organisatie, de sportbond van de schutters.

de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie, kortweg de KNSA.

Ook is er de nog de Nederlandse Parcour Schutter Associatie, de NPSA. Kijk maar eens op deze page, hier wordt de schietsport nog "dynamischer" beoefend ! En wil je eens wat z.g. "wapens" bekijken dan kun je terecht bij een aantal fabrikanten van sportpistolen/geweren. Ook kun je enkele van mijn persoonlijke wapens bekijken, zoals bijvoorbeeld mijn kleinkaliber sportpistool de Hämmerli 208, de MR73 een Franse Sportrevolver van Manurhin en last but not least de Colt Gold Cup National Match in kaliber 45 acp.

Hieronder zijn wat links weergegeven.

 

 

 

 

 

 

Naast schietsport is er ook een nimmer aflatende interesse in het motorrijden, helaas kan ik het zelf niet meer beoefenen maar het blijft een virus waar je mee besmet bent geraakt en waar geen antistoffen voor zijn ! Een aantal merken die mijn persoonlijke voorkeur hebben zijn hieronder weergegeven als link, eveneens om persoonlijke redenen zijn enkele merken niet vermeld.(voor insiders: spuug !! ... ;-)

Maar natuurlijk is gelukkig iedereen vrij in de keuze van zijn of haar merk en type motor !!

Ook de oude racers van vroeger mag ik graag bewonderen,  bij het openen van deze pagina hoort men al de "huilende" MV Agusta 3 cilinder 4-takt 350 cc uit de jaren 60 met daarop Giacomo Agostini.....   ja inderdaad, nostalgie natuurlijk ! De combinatie MV Agusta/Agostini was in die tijd vrijwel onverslaanbaar, en de gevechten in de 350 cc klasse tussen "Ago" en Renzo "Paso" Pasolini (deze kwam samen met Jarno Saarinen om bij een catastrofaal race-ongeval in 1973 op het Italiaanse circuit Monza) op de Benelli 4 cilinder zijn werkelijk legendarisch.

 
                                                                                                                                                                

                                                                               Oh ja.....  hou je niet van motoren??  Wel,...  zet je het geluid toch ff uit......  ;-))

 

Rest ons de laatste liefhebberijen van Walter, de muziek en "treintjes".

Het eerste wordt door sommigen niet als zodanig gezien en noemen het o.a. pokke- dan wel teringherrie, of kolerelawaai.

Mag absoluut............ Stoort mij toevallig geen ene Reet, want zie je..... IK vindt het goed .

Ze noemen me vaak "ouwe gek",

 

Ach,....  So fucking what !

 

En daarnaast nog bijvoorbeeld Offspring, Rammstein, Disturbed, Trivium, Weezer, Testament, Seether, BFMV, Godsmack, Hammerfall... en verder alles wat maar lekker stevig klinkt !!

 

Naast het schieten, de liefde voor hardrock en motoren is er ook nog grote affiniteit met Stoomlocomotieven.

Al vanaf zijn prille jeugd werd Walter geinjecteerd met stoom.

De vele in Duitsland wonende familieleden (Walter's moeder was Duitse) zoals Omi's, Onkels und Tantes waren de "oorzaak" dat hij als kind veel, zeg maar zeer veel plezierige vacantie's doorbracht in o.a. het Ruhrgebied. De stoomlocomotieven in de jaren 50' en 60' waren met name in Duitsland nog in grote getale aanwezig en hadden een grote aantrekkingskracht op hem uitgeoefend en die vele "trein" indrukken opgedaan in zijn jeugd zijn er mede oorzaak van dat hij al snel een modelspoorbaan, samen met vader Bart ging bouwen. 'Vanaf 1956 tot 1986 kwamen verschillende modelbanen aan het bod tot het moment dat ruimtegebrek ervoor zorgde dat deze hobby moest wijken. Kinderen kunnen natuurlijk niet slapen onder een modelbaan... (of toch wel?) In het begin van de jaren 70' werden ook meerdere keren reizen ondernomen naar Duitsland om de daar nog rijdende stoomlocs vast te leggen op Super 8.

Dit stoomvirus is nooit verdwenen en is zelfs gedurende zijn werkzaamheden voor de Fa. Märklin (jaja.. die Märklintreintjes !) als vertegenwoordiger in de jaren 80' versterkt en de treinenpassie werd langzaamaan verlegd naar de jaren 30' het zg Deutsche ReichsbahnGesellschaft tijdperk.

Nu, vele jaren later is die  liefde voor het "spoortreintje" teruggekeerd in een andere, meer bij deze tijd passende vorm. Namelijk het besturen van een "virtuele" treinbaan middels het computerspel TRAINZ2006 van de Fa. Auran.  Het terugbrengen van een bestaande moderne spoorbaan naar de DRG tijd van voor WW2, zeg maar die nostalgische jaren 30' is nu een tijdrovende bezigheid maar waar wel veel genoegen bij valt te beleven !

Enkele afbeeldingen van deze virtuele treinbaan in het "Oude Duitsland" zijn hier te zien.

Hieronder enkele Links naar diverse site's;

 

                                           

Boemeltje, een forumsite gewijd aan Trainz Railroad Simulatoren waar je o.a. de mooiste screenshots tegenkomt van Nederland,

allemaal gewijd aan dat prachtige "spelletje" van Auran.

Een bezoek is zeker de moeite waard als je deze game hebt aangeschaft of van plan bent om het aan te schaffen !!!

Hier bevindt zich zoveel kennis over TrainZ dat alle onbeantwoorde vragen over het spel hier kunnen worden gesteld !!!

                                                                                                 

                                                                                               TRAINZ Railroad Simulator 2010

TRAINZ RAILROAD Simulator 2012     

                               

            

 

Op zoek naar boeken over bv Stoomtreinen?

Kijk eens op en zoek eens bij dit "winkeltje"

de StoomDampfShop.  Heel veel boeken over o.a. de Duitse Stoomlokomotieven tegen zeer gunstige prijzen.

De meeste boeken zijn natuurlijk tweedehands maar doorgaans in nieuw- of uitstekende staat en dan ook nog eens zo'n beetje

voor een derde van de nieuwprijs of minder!

Het is werkelijk de moeite waard om daar eens rond te snuffelen !!

Hieronder ziet men enkele titels die op StoomDampfShop te vinden zijn:

Triebwagen der Reichsbahn-Bauarten  VT 133 - VT 137

Bilddokumente der Dampflokomotive

 

 

 

Met dank aan Ben, voor zijn reparatie's aan een "ouwe aansteker"....  ;-)

 

Om de site van Sylvia de Vries wat te promoten.... 

Ze maakt de mooiste "schilderijtjes" op nagels !

 

Hier kun je ook haar BLOG bekijken,

vrijwel dagelijks houdt ze dit bij...

 

 

 

 

 

 

 

En dan zeker óók nog Malt Whisky drinken ? JAZEKER !!

Voor de andere gezinsleden klik op het kogelgat.

(naar page 1)

(naar page 4

 

 

 

 

VERGEET ONS GASTENBOEK NIET !